מחכים לאסון הבא? המשטרה: "לא הייתה קריסה במערך התחבורה במירון"

    דבורה גינזבורג | צילום ארכיון: יוסי ברויער 2 Comment on מחכים לאסון הבא? המשטרה: "לא הייתה קריסה במערך התחבורה במירון"
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דנה באירועי ל"ג בעומר בעקבות הכשלים שגרמו לדוחק רב, פקקים איומים וסיכון חיי אדם. במשטרה התנערו מאחריות אבל החכי"ם החרדים לא שתקו: "יש להפסיק לטייח ולחקור את כל הנוגעים בדבר"

    במשטרה ממשיכים להכחיש את חלקם ואחריותם לכשלים ולכאוס ששרר בציון הרשב"י בל"ג בעומר, והביא למצב של סיכון חיי אדם.
    במהלך דיון בנושא במליאת הכנסת דנה בעקבות שאילתא דחופה שהגיש חבר הכנסת יעקב אשר, הצהיר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ "לא הייתה קריסה במערך התחבורה".
    בהמשך הסביר השר: "ההר לא מסוגל להכיל את הכמויות האלה, אלא אם כן יהיו כבישים חדשים והמתחם יאורגן מחדש". הוא הוסיף כי מדובר באתר המתוייר ביותר אחרי הכותל המערבי, ולכן צריך לממש את החלטת הממשלה ולהקים גוף פרטי שינהל את האירוע.
    חבר הכנסת אורי מקלב שהשיב לשר אהרונוביץ, הפציר בו שלא לטייח ולחקור את כל אלה שהיכו והשפילו את העולים להתפלל- כלשונו. "הקריסה לא הייתה רק במערך התחבורה, אלא גם במערך המשטרתי. אנשים לא באו להפגין אלא להתפלל והיחס אליהם היה משפיל" הוסיף מקלב.
    חבר הכנסת יעקב אשר אמר במליאה: "הייתה התארגנות רצינית לאירוע ולכן חבל שהייתה קריסה שגרמה לבעיות עד כדי פיקוח נפש אמיתי. הוא קרא להקצות יותר חניונים בעתיד ולייצר תנועה סיבובית של התחבורה הציבורית שתוריד ותעלה נוסעים באופן קבוע.
    חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס אמר: "מה שחסר זה רמטכ"ל ל"מבצע מירון". בגלל שכל גוף זרק על השני את האחריות, נוצר חוסר סדר משווע. דווקא בגלל כל המשאבים אני מקווה שלהבא יהיה יותר סדר".
    חבר הכנסת דוד אזולאי סיפר: "הייתי צריך להסתובב למעלה משעה כדי להבין מה עלי לעשות כאשר כל שוטר אמר לי משהו אחר" אזולאי דרש לקיים דיון בוועדת הפנים לאחר הפקת הלקחים. כתבנו גואל ווקנין מוסר כי בתום הדיון הצביעו חברי הכנסת פה אחד להעביר את הנושא לדיון בוועדה לאיכות הסביבה של הכנסת.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הדרך למירון -אוי זה הי'ה סיוט אמיתי למעלה משעה הלכנו בחושך כעדר לא ידענו לאן ללכת וכל זה לאחר נסיעה מתישה של 5 שעות!!

    2. 1

      להיזכר בזה….
      כמה כח צריך להפעיל כדי לעלות לאוטובוס מי היה מאמין…..
      אני בטוחה שנהיה לאנשים אוטופוביה……
      אמנם לא התיבשנו אבל אחרי 3 שעות הבנו את העיקרון…..